torstai 20. kesäkuuta 2013

Hyvää yötä ja kauheita unia

Huomenta.
Kuinka kamala yö takana.. ihan kuin eilen kipeytynyt polvi ei olisi valvottanut tarpeeksi, niin alitajuntani suunnaton huumorintaju keksi vielä läväyttää yön iloksi varmaan kamalimmat painajaiset vähään aikaan. Painajainen alkoi ihan kivoista asetelmista, oltiin poikaystävän kanssa ostettu oma iso talo jossa oli monta piharakennustakin. Yhtäkkiä keskellä yötä eräs meidän molempien aika syvästi halveksiva nainen ilmestyi oven taakse, marssi sisään (lukitusta ovesta?) ja pyysi nähdä Siriuksen ja Stiflerin. En muista tarkkaan mitä sen jälkeen tapahtui, mutta nainen lähti ja me mentiin takaisin nukkumaan. Sitten poikaystävä kysyy multa ''Laitoitko oven muuten takaisin lukkoon?'' 

Tähän väliin pieni huomautus: mun pahin pelkoni yksin ollessa on se, että ovi on yöllä auki ja mä joudun laittamaan sen kiinni.

Muistinkin sitten että en, en muistanut tarkistaa oliko ovi lukossa joten laskeuduin vaaleanpunaiset portaat takaisin alakertaan ja menin eteiseen. Siellähän se ovi oli sepposen selällään, tai siis ne kaikki kolme ovea jotka siinä eteisessä oli. Yritin lukita ovia mutta en saanut niitä kiinni, joten huusin makkariin asiasta ja just sillon huomasin ovenraosta että kolme silmäparia tuijottaa mua yhdestä ulkorakennuksesta. Pelästyin siis aivan v*tusti ja juoksin yläkertaan, laitoin valot päälle ja huomasin, että Sirius kouristelee lattialla. Menin ihan paniikkiin ja etsin mun puhelinta, jota ei löytynyt mistään. Löysin vaan jonkun vanhan puhelimen jota en edes ollut koskaan nähnyt ja yritin näppäillä hätänumeroa: 1220, 122, 1400, 221..... en vaan osannut kirjoittaa sitä oikein ja joka kerta linjan toisessa päässä vastasi Hennalan Huoltamo-Kahvila tai Keijupubi. 

Vihdoin sain näppäiltyä oikean hätänumeron ja vilkaisin Siriusta, joka tuijotti mua suoraan silmiin. Jähmetyin siihen paikkaan kun huomasin, että Siriuksen silmät muuttui ensin ruskeista punaisiksi, sitten niiden keskustat katosi ja lopulta oli jäljellä enää pelkät valkuaiset. 

Tää on kans yks mun yleisimmistä painajaisunien skenaarioista: pojille sattuu jotain ja mä en pysty auttaan.

Poikaystäväkin rupesi olemaan tässä vaiheessa jo aika paniikissa, kun huomattiin että sama kävi Siflerille. Jotenkin tiesin siinä unessa, että ne on nyt molemmat sokeita. Miten kamala avuttomuuden tunne! Onneksi uni ei ehtinyt jatkua ton pidemmälle, koska heräsin taas viiltävään polvikipuun koukistettuani kipeän jalan.

Aamulla olin helpottunut, että molemmat on vielä oikein näkevän näköisiä!

Mä voisin varmaan aloittaa kokonaan uuden blogin noista mun unista. Nään niitä joka yö, joskus on aiheena Roswell, joskun oon raskaana (huom. viimeisilläni enkä oo huomannut sitä kun vasta synnytyssalissa) joskus mun vanhemmille käy jotain, jne, jne. Se ei kyllä olis kauheen positiiviseen sävyyn kirjoitettu, mulla on tapana nähdä lähes poikkeuksetta painajaisia. 

Onko teillä joitakin sellasia aiheita, josta näette usein unia tai painajaisia?

Paita Gina Tricot
Sortsit H&M
Kengät Migant (Megamyynti Areena)
Laukku Friis & Company
Korut Laivalta
Kuvat on muuten poikaystävän ottamia, yleensä käytän itselaukaisinta tai peiliä. Kyllä siitä vielä hyvä hovikuvaaja mulle tulee!
Glitterlakka MAVALA 225 Sparkling Blue, Anttila
Sininen mattalakka AVON Colortrend, Avon

Tykkään kauheesti Mavalan lakoista, mutta yks huono puoli niillä on, niin pienet pullot! Avonin lakka on kanssa tosi ihanan väristä mutta ilman päällyslakkaa ei pysy kynsissä edes päivää.
Mun päivä jatkuu aamupalalla, siivoamisella ja Cosmolla. Toivottavasti ne karkoittaa kamalat painajaiset mun mielestä, ainakin ens yöhön asti.

ps. Päivä 7: Lempiruoka ♥
Kanapasta (sellainen oikein kermainen ja parmesaanijuustoa päällä)
Pinaattikeitto
Lasagne

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti